سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدایا! از تو هدایت در گمراهی و بینایی در کوری و راه راست در بیراهه درخواست می کنم . [امام صادق علیه السلام]

مهر 1386 - اللهم صل علی محمد و آل محمد
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: محمد بهشتی یکشنبه 86 مرداد 7 ساعت 5:4 صبح

حضرت علی(ع) در حکومتداری اصول خاصی را مورد توجه داشت که بسیاری از آنها در نامه هایی که به شخصیتهای مختلف از جمله مالک اشتر می نوشت و در نهج البلاغه نیز آمده، قابل درک و دریافت است، بی تردید آگاهی از دیدگاههای امیرالمؤمین در این زمینه، امروز نیز کاربرد خواهد داشت .
شاید ساده ‌ترین و کوتاه‌ ترین تعریفی که بتوان از نهج البلاغه ارائه داد این باشد که بگوئیم نهج البلاغه کلام امیرالمؤمنین، علی  است که از حدود هزار سال پیش به صورت کتابی در سه بخش خطبه‌ ها، نامه ‌ها و کلمات قصار تدوین شده است. اما در حقیقت این گفتار، قطره‌ای از دریا و ذره ‌ا ی از دنیای این کتاب عظیم را نیز در برنمی‌گیرد. کتابی که منبعث از وحی و زیباترین و منطقی‌ترین و کاملترین ادامه دهنده مسیر قرآن است.

امیرمؤمنان در پاسخ به کسانی که او را در برابر معاویه متهم به نداشتن "سیاست" می‌کردند فرمود: به خدا قسم، معاویه از من زیرکتر و سیاستمدارتر نیست، ولی او حیله باز و فاجر است و اگر از حیله گری و مکاری نفرت نداشتم از زیرکترین مردم بودم، لکن هر مکر و حیله ‌ای همراه با فسق و فجور است و فسق و فجور هم کفر را همراه خود دارد و هر مکار و حیله ‌گری روز قیامت همراه خود پرچم و نشانی دارد که با آن شناخته می‌شود. ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: محمد بهشتی جمعه 86 مرداد 5 ساعت 5:35 صبح

حسن روحانی در جمع خبرنگاران:

در پرونده هسته‌ای همیشه آمریکا کارشکنی کرده است

خبرگزاری فارس:نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت:همواره در پرونده هسته‌ای، آمریکا رودرروی ما بوده و کارشکنی کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن روحانی پنجشنبه در حاشیه کنگره سراسری دبیران تشکیلات حزب اعتدال و توسعه در خصوص اخباری مبنی بر امکان حضورش در انتخابات مجلس هشتم اظهار داشت:هنوز تصمیمی برای حضور در این انتخابات نگرفته‌ام، در آینده اگر نیازی در کشور احساس شد، وارد این عرصه می‌شوم.
وی هر گونه رایزنی گروه‌های اصلاح طلب برای نامزدی‌اش در انتخابات مجلس هشتم را شایعه دانست و افزود:با هیچ جناح و حزبی صحبت نکرده‌ام و صحبتی نیز با من نشده است.
این فعال سیاسی همچنین اخبار مربوط به تشکیل جبهه‌ اعتدال‌گرایان به رهبری خودش متشکل از نیروهای معتدل برای حضور در انتخابات مجلس هشتم را رد کرد و در عین حال گفت:از اینکه نیروهای معتدل در انتخابات حضور فعال داشته باشند استقبال می‌کنم اما قرار نیست من این نیروها را دور هم جمع کنم.
روحانی در خصوص بررسی صلاحیت نامزدها برای حضور در انتخابات از سوی شورای نگهبان،این شیوه را در همه کشورها معمول دانست و افزود: از دیدگاه من، در زمینه بررسی صلاحیت‌ها، در قانون مشکل داریم؛ تشخیص برخی مسایل از جمله سن و تحصیلات و سوابق در بررسی صلاحیت داوطلبان کاری آسان، اما مسایلی نظیر التزام عملی، تشخیصی دشوار است.
وی گفت:قانونگذار باید موارد ابهام در این زمینه را رفع کند تا شفافیت حاصل شده و کار شورای نگهبان راحت‌تر شود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، تحریم انتخابات را بی معنا و بی فایده خواند و تاکید کرد:گمان نمی‌کنم هیچ یک از گروه‌های سیاسی انتخابات را تحریم کنند چرا که انتخابات متعلق به همه است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان به شورای نگهبان پیشنهاد کرد،شورای نگهبان سران احزاب را دعوت کرده و شیوه کار و اقدامات خود را برای جناح ها و مردم توضیح دهد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص برخی برخوردها با مطبوعات و رسانه های متخلف،گفت:وقتی به انتخابات نزدیک می‌شویم باید اندکی با تسامح با مطبوعات رفتار کنیم؛البته این بدان معنا نیست که چشم به تخلفات ببندیم، اما برای اینکه فضای بهتری بر انتخابات حاکم شود بایستی این تسامح صورت گیرد تا انتخاباتی با نشاط داشته باشیم.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان هرگونه اظهارنظر درباره پرونده اتهامی حسین موسویان را به زمان بعد از اعلام نظر قوه قضاییه موکول کرد.
روحانی افزود:بر ادامه سکوت خود در این زمینه همچنان مصمم هستم.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در باره شخصیت موسویان بیان داشت: شخصیت آقای موسویان برای همه مشخص است ایشان مدتی معاون آقای جنتی بودند، مدتی با آیت‌الله یزدی کار می‌کردند مدتی با آقای هاشمی رفسنجانی بودند زمانی مدیر کل آمریکا و اروپای وزارت امور خارجه بودند و در یک دوره‌ای نیز سفیر ایران در آلمان بودند و مدتی نیز در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در دوره آقای خاتمی فعالیت می‌کردند.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی متذکر شد:پیشداوری‌ها بر مشکلات می‌افزاید،باید منتظر انجام بررسی‌های قوه قضائیه باشیم؛ من با مسائل حقوقی و امنیتی آشنا هستم اما معتقدم نباید بر قوه قضائیه پیشی گرفت و این قوه قطعا عادلانه رفتار خواهد کرد.
روحانی در ارزیابی خود از چگونگی برگزاری انتخابات مجلس هشتم از سوی مسئولان ذیربط،به استناد رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری بر جلوگیری از تخریب افراد،ابراز امیدواری کرد که فضای سالم بر انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی حاکم باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه، گفت‌وگوی سفرای ایران و آمریکا در باره عراق را در پرونده هسته‌ای ایران تاثیر گذار دانست.
وی در خصوص تاثیر این گفت وگوها برای کاستن از کارشکنی‌ها در برابر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران،بیان داشت: با توجه به اینکه همواره در پرونده اتمی، آمریکا رودرروی ما بوده است، البته پشت پرده صهیونیست‌ها نیز آنها را تشویق می‌کردند بنابراین تصمیم آمریکایی‌ها همواره تاثیرگذار بوده است.
وی، در خصوص مذاکرات اخیر آمریکا و ایران درباره مساله عراق و تاثیرگذاری آن در روند بررسی پرونده هسته‌ای ایران،گفت: به نظر می‌رسد اگر فضای بین این دو کشور تلطیف شود فضای هسته‌ای ما نیز تلطیف خواهد شد.
روحانی محور این مذاکرات را در خصوص مسایل امنیت عراق دانست و افزود:البته در گذشته نیز شبه مذاکراتی با حضور سازمان ملل در خصوص مساله عراق با آمریکایی‌ها داشته‌ایم و امروز سطح این مذاکرات بالاتر رفته است؛این مذاکرات برای امنیت عراق و حمایت از دولت مالکی انجام شده است و به نظر می‌رسد در مسیر مذاکرات، امنیت عراق و تقویت دولت عراق باید مد نظر قرار گیرد.
رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما قسم نخورده‌ایم تا قیامت با آمریکایی‌ها هیچ رابطه‌ای نداشته باشیم، همواره بر این مسئله تاکید داشتیم که اگر حسن نیت نشان دهند ما نیز حاضر به مذاکره خواهیم بود.
روحانی در ارزیابی از ارتقای سطح مذاکرات میان آمریکا و ایران گفت:اگر موفقیت‌هایی در مذاکرات به وجود آید سطح مذاکرات بالاتر می‌رود و اگر شاهد موفقیت نباشیم نیازی به این کار نیست چون ما به دنبال کارهای تشریفاتی نیستیم.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی درباره خلف وعده روسیه نسبت به اجرای تعهداتش در قبال نیروگاه اتمی بوشهر،تصریح کرد:روسیه ابتدا قرار بود در سال 2005 این نیروگاه را راه‌اندازی کند بعد از آن در دیداری که با آقای پوتین داشتم وی به من قول داد که این نیروگاه را تا سال 2006 تحویل دهد؛روس‌ها بعدها اعلام کردند که این کار را تا سال 2007انجام می‌دهند و اخیرا شنیده‌ایم که سال 2008 این کار را انجام می‌دهند.
به گفته روحانی،آنچه از سوی روس‌ها در باره نیروگاه اتمی بوشهر گفته می‌شود مشکلات فنی و مالی است اما به نظر می‌رسد مشکلات سیاسی بیشتر مطرح باشد.
وی روسیه را کشوری مهم در همسایگی ایران دانست که همکاری‌های مختلفی با ایران دارد و افزود:شاید اگر پرونده هسته‌ای ایران از آژانس بیرون نمی‌آمد آنها به عهد خود وفا می‌کردند اما امروز شرایط سیاسی کمی تفاوت کرده است.
روحانی گفت:با توجه به اختلاف روس‌ها با انگلیس و آمریکا، آنان باید بدانند که با ایران به عنوان یک کشور قوی و مقتدر در منطقه همکاری داشته باشند و امیدواریم در این مسئله تجدید نظر کنند و بیش از این درباره این نیروگاه تاخیر نکنند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که گفته می شود یک لابی در ایران مانع روابط روسیه و ایران فعالیت می‌کند، گفت:در این پرونده بعید می‌دانم چنین مسائله‌ای باشد؛ در نیروگاه بوشهر من شاهد بودم که همه مسئولان مربوطه در این خصوص کاملا فعال بودند و این مسئله وجود نداشته است.
روحانی،این مسئله را که تعلیق غنی‌سازی در دوره مسئولیتش با نظر شخصی و تیمی بوده، رد کرد و گفت: استراتژی مسایل هسته‌ای در اختیار یک تیم نیست و هم اکنون هم این گونه است، استراتژی در اختیار سران نظام است.
وی تاکید کرد:در آن دوره ما نیز هیچ اقدامی جز با موافقت کتبی انجام نداده‌ایم؛ عده‌ای با طرح این مسایل به دنبال اهداف دیگری هستند.
روحانی ادامه داد:در آن دوره در چند مسئله مهم هیچ گاه تعلیق را نپذیرفته‌ایم مثلا در بحث اراک و تکمیل کار اصفهان هیچ زمان کار متوقف نشد.


نظرات شما ()

نویسنده: محمد بهشتی پنج شنبه 86 مرداد 4 ساعت 7:58 صبح

رئیس جمهوری در گفت‌و‌گوی تلویزیونی:

افزایش ناگهانی قیمت بنزین، اقتصاد را برهم می‌زند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری با تشریح تبعات منفی عرضه بنزین به نرخ آزاد اعلام کرد : افزایش ناگهانی قیمت بنزین ، معادلات اقتصادی و زندگی مردم را مخدوش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد با شرکت در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در پاسخ به این سوال که با توجه به بازگشایی مدارس در دو ماه آینده و افزایش برداشت مردم از سهمیه مقرر دولت چه تدابیری اندیشیده شده است گفت:مصرف سوخت در کشور ما چند برابر میانگین جهانی است و همیشه برنامه ریزان و مردم و دلسوزان از این مشکل ابراز گله کرده اند و به عنوان یک مشکل اظهار داشته اند که منابع کشور در حال سوختن است و در ازای آن اتلاف وقت و آلودگی هوا داریم.
وی تصریح کرد: در چند سال اخیر به طور متوسط 50 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته ایم اما معادل 55 میلیارد دلار در داخل سوخت مصرف کرده ایم ، که به این رقم سالی 8تا10 درصد اضافه می شود و این قابل تحمل نیست.
احمدی نژاد گفت:‌دولت برای حل ریشه ای این موضوع در بودجه سال 85 تبصره 13 را طراحی کرد که در آن برنامه جامعی صورت گرفت.
رئیس جمهور گازسوز کردن خودروها ، خارج کردن خودروهای فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت حمل و نقل و تغییر ساعات را از فعالیت و پیش بینی های دولت برشمرد و گفت: ما امیدواریم با این اقدامات بتوانیم 5 سال دیگر بنزین را از سبد حمایتی خارج کنیم.
وی خاطر نشان کرد : بنزین با مصرف بالایش جزو متغیرهای اقتصاد ماست و دست کاری قیمت بنزین تبعات اقتصادی فراوان دارد.
رئیس جمهور گفت: تا قبل از سال 85 کل خودروی گاز سوز 100 هزار تا بود و در سال 85 چهارصد هزار تا شد و امسال بیش از 500 هزار خودرو به ان اضافه می شود و به معنی انتقال از مصرف بنزین به گاز است.
وی افزود: تعداد اتوبوس ها در یکسال به 4500 رسیده است و امسال نیز این تعداد به 6 هزار و 500 دستگاه خواهد رسید.
رئیس جمهور یادآورشد:‌برای حمل و نقل ریلی نیز مطالعات تکمیلی و خطوط جدید آغاز شده است.
وی تولید کپسول را در خط گاز سوز شدن خودروها نیازی کلیدی دانست و افزود: بخش خصوصی و غیر خصوصی در این بخش فعال شده است و کارخانجات خودرو سازی موظف شده اند از مرداد امسال خودروی دو گانه سوز تولید کنند.

* احمدی نژاد: باید رفت و آمدها مدیریت شود

رئیس جمهور گفت: باید بنزین را به سوخت پرثبات تر و کم هزینه تر تبدیل کنیم.
احمدی نژاد در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در پاسخ به سئوالی در مورد سهمیه بندی بنزین افزود:‌حتی اگر همه مصرف سوخت کشور گاز شود باز مشکل خواهیم داشت بنابر این باید رفت و آمد‌ها مدیریت شود.
وی کلید خوردن موتور پایه گاز سوز برای نخستین بار در کشور ، جریمه کارخانجات دارای تولید خودرو با مصارف بالا و پاداش برای کارخانجات تولید خودرو با کاهش مصرف را از جمله برنامه‌های دولت دانست و تصریح کرد: تشخیص مجلس این بود که سهمیه بندی زودتر اعمال شود زیرا سال آینده 6 میلیارد دلار برای واردات بنزین باید هزینه می شد.
رئیس جمهور گفت: مجلس شورای اسلامی زمان اجرای سهمیه بندی بنزین را از اول خرداد تصویب کرد در حالی که ما می خواستیم 2 یا سه ماه دیرتر انجام شود اما مجلس روی اول خرداد پافشاری کرد و ما هم سعی کردیم در اجرای این قانون به مردم فشار نیاید.
وی با اشاره به اینکه سیستم هوشمند باید در 2 هزار و 300 جایگاه و نزدیک به 20 هزار پمپ نصب می شد افزود: این کار سختی بود اما انجام شد.
احمدی نژاد با اشاره به توزیع 10 میلیون کارت اعتباری از سوی بانکها در مدت هشت سال ، ارائه میلیونها کارت هوشمند را در حدود دو ماه ،کاری سنگین دانست و گفت: در همین مدت کوتاه 15 میلیون کارت سوخت صادر شده است و این درحالیست که در بسیاری از مراحل نیاز به آزمایش بیشتری بود اما با این حال در مجموع کار خوب پیش رفت.
رئیس جمهور تصریح کرد: سهمیه ای که اعلام شد نیاز 85 درصد مصرف کنندگان را تامین می کند و 15 درصد نیز به دلایل گوناگون مصرف بالاتری دارند که باید سعی کنیم مشکل آنها را در حد مقدورات حل کنیم.
وی گفت: در هر کالایی که یارانه زیاد می‌گیرد دو مشکل بوجود می آید یکی سوء استفاده در خرید و مصرف و دیگری قاچاق و این مسئله درباره بنزین هم وجود داشت که یکی از اهداف سهمیه بندی حل این دو مشکل است.


نظرات شما ()

نویسنده: محمد بهشتی چهارشنبه 86 مرداد 3 ساعت 6:20 صبح

آینده معادله هسته‌ای و ضلع سوم مثلث "بغداد - وین- نطنز"
خبرگزاری مهر - گروه سیاسی: چنانچه مسئله هسته‌ای ایران در شرایط کنونی را صورت اصلی یک معادله فرض کنیم، اشکال آتی نتایج مفروض از این معادله، در آینده‌ای نه چندان دور، تابعی از سه عامل اساسی مذاکرات ایران و آمریکا در بغداد، مذاکرات ایران و آژانس در وین و پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان خواهد بود.

به گزارش مهر، درحالی که روند مخاصمه غرب با مسئله هسته ای ایران درسال جاری به شکل قابل ملاحظه ای تسریع شده بود و گروه موسوم به 1+5 با صراحت مقابله با فعالیت های هسته ای ایران را سرلوحه رویکرد خود درخصوص پرونده هسته ای ایران قرار داده بود، روند بررسی مسئله هسته ای ایران در شورای امنیت سازمان ملل و تشدید تحریم های آن علیه کشورمان به طور غیرمنتظره ای به تعویق افتاد.

گمانه هایی که می توان برای تعویق این موضوع به طور کلی و با توجه به آخرین تحولات جاری در عرصه بین الملل برشمرد، به شرح زیر است:

- مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی
- مذاکرات ایران و آمریکا
- تداوم پیشرفت های هسته ای ایران
- درگیری شدید آمریکا در عراق
- ترافیک کاری شورای امنیت با وجود موضوعاتی چون کوزوو، مقاومت کشورهایی چون روسیه در برابر تحریم های شدیدتر ایران یا ادعای کند شدن روند دیپلماسی در ماه های تابستانی! ( که عمدتا از جانب رسانه های غربی مطرح شده اند)

در وهله نخست آن گونه که از جانب طرف های غربی مسئله هسته ای ایران مطرح می شود، علت اصلی تعویق صدور قطعنامه جدید در شورای امنیت برای تشدید تحریم ها علیه ایران، گسترش همکاری های تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی است؛ اما با توجه به رویکرد غیرسازنده و تلاش همه جانبه 1+5 در کشاندن مسئله هسته ای ایران از وین به نیویورک، بعید به نظر می رسد که تقویت "شورای حکام" در برابر "شورای امنیت" موجبات رضایت این گروه را به ارمغان آورد و باعث تعویق برخورد آن ها با ایران شود.

بدون شک فراهم شدن مقدمات نیل به تفاهمی ولو ابتدایی با واشنگتن در این زمینه، رویکرد ایالات متحده به عنوان میدان دار اصلی جبهه غرب علیه ایران را متاثر خواهد ساخت

مسئله دیگری که در این چارچوب قابل بررسی است، موضوع مذاکرات ایران و آمریکا با محوریت مباحث عراق است؛ بدون شک فراهم شدن مقدمات نیل به تفاهمی ولو ابتدایی با واشنگتن در این زمینه، رویکرد ایالات متحده به عنوان میدان دار اصلی جبهه غرب علیه ایران را متاثر خواهد ساخت؛ براین اساس می توان تعویق تشدید تحریم های ایران درشورای امنیت را به نوعی ظریف با نتایج آتی این مذاکرات نیز پیوند داد.

ازسوی دیگر تداوم پیشرفت های هسته ای کشورمان درعرصه غنی سازی اورانیوم و ساخت و نصب سانتریفیوژها درتاسیسات غنی سازی نطنزعلیرغم تداوم تهدیدات غرب علیه ایران، نکته دیگری است که عملا ناکارآمدی رویکرد تقابل در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران وثمربخش شدن تز ایستادگی به عنوان تاکتیک جدید دستگاه دیپلماسی هسته ای کشور را نمایان می سازد.

درحاشیه عوامل مذکورهر چند که می توان مسائلی چون "کند شدن روند فعالیت های دیپلماتیک در ماه های تابستانی"، "گرفتاری های آمریکا در عراق" یا "مقابله مسکو با تشدید تحریم ها علیه ایران" را نیز مزید بر علت دانست اما از آن جا که "ضعف غرب" در روند بررسی مسئله هسته ای ایران با عنایت به عوامل سه گانه فوق آشکارمی گردد، می توان توجیهی نیمه آشکار برای طرح این "عوامل ثانویه وحاشیه ای" به عنوان "علل اصلی" تعویق تشدید تحریم ها علیه یران از سوی رسانه های غربی را رصد کرد. 

مثلث وین - بغداد - نطنز

بر این مبنا چنانچه در حال حاضر مسئله هسته ای ایران را به عنوان صورت اصلی یک معادله فرض کنیم، اشکال آتی نتایج مفروض از این معادله در آینده ای نه چندان دور، تابعی از سه عامل اساسی خواهد بود:

1. مذاکرات ایران و آژانس (وین)
2. مذاکرات ایران و آمریکا (بغداد)
3. روند پیشرفت های هسته ای ایران ( نطنز)

به گزارش مهر، دربهترین شکل، این معادله به صورت رفع ابهامات موجود آژانس درباره فعالیت های ایران، تفاهم عمق ترایران  و آمریکا درباره عراق و چرخش همزمان تعداد مشخصی از دستگاه های سانتریفیوژ در نطنز خود را نشان خواهد داد که نتیجه آن علاوه برتحقق حقوق مسلم ملت ایران درموضوع هسته ای، خروج آبرومندانه اشغالگران ازعراق و رفع برخی ابهامات درباره فعالیت های هسته ای ایران نیز خواهد بود؛ در این صورت طرفین شاهد تحقق یک بازی برد - برد خواهند بود.

  

دراین میان مسئله "مدیریت زمان" دربرتری موقعیت ایران وکمرنگ شدن تحریم ها نیزنکته ای قابل توجه است؛ دوعامل مذاکرات ایران وآمریکا و پیشرفت های هسته ای در نظنز، طی ماههای اخیر باعث شده که ایران در مدیریت زمان در پرونده هسته‌ای نیز موقعیت برتری را پیدا کند.

اما دربدترین حالت وچنانچه مذاکرات در وین و بغداد به نتایج مطلوب نرسد، با توجه به این که ضلع سوم این مثلث، یعنی پیشرفت های هسته ای ایران تابعی از دو ضلع دیگر نبوده و نیست، بدون شک غرب سودی از این روند نخواهد برد چرا که این مسیر به یک "بازی برد - باخت" به سود ایران تبدیل خواهد شد.

لذا مهمترین ضلع این مثلث برای ایران، ضلع سوم و تداوم پیشرفت های هسته ای است که به گونه ای قابل توجه، دو ضلع دیگر را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

در حالت میانه، چنین روندی یعنی « پیروزی در وین، شکست در بغداد و پیشرفت در نطنز» نیز به نظر نمی رسد، زیان قابل توجه و مستقیمی متوجه تهران گردد؛ بنابراین غرب نیز باید همسو با ایران بازی برد - برد که مدت ها قبل مورد تاکید کشورمان قرار گرفته بود را در دستور کار خود قرار دهد.

و اما دستگاه دیپلماسی هسته ای کشور نیز در شرایط آزمونی دشوار و تاریخی قرار گرفته که بدون شک خروج سربلند از آن، پس از "انسجام ملی" و ایستادگی، منوط به "مدیریت صحیح" و اتخاذ تصمیمات به موقع بر اساس منافع استراتژیک کشور و به دور از هرگونه شعارگرایی یا برخوردهای شتاب زده خواهد بود و تضمین حقوق نسل های آتی کشورمان را در پی خواهد داشت.


نظرات شما ()

نویسنده: محمد بهشتی شنبه 86 تیر 30 ساعت 6:3 صبح

به گزارش"خدمت" به نقل از سایت "الف"، یک نهاد امنیتی در گزارشی در خصوص پرونده حسین موسویان معاون مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آورده است، بر خلاف شیوه های معمول سازمانهای جاسوسی دنیا، موسویان دارای کد کلاسیک نبوده و قرارهای مشخصی جهت انتقال اطلاعات نداشته است و لذا با توجه به این موضوع و بر اساس قوانین موجود، مجازات سنگینی متوجه وی نبوده است.


بر اساس این گزارش، موسویان در یکی از مکالمات تلفنی خود بر تسریع طرف غربی بر صدور قطعنامه در سازمان ملل تاکید کرده و لذا اتهام اقدام علیه امنیت ملی نیز متوجه وی خواهد بود.

سابقه خبر:

بر اساس اطلاعات دریافتی، ماجرای دستگیری موسویان از این قرار بوده که وی در سال گذشته 50 روز مسافرت خارج از کشور داشته است و ملاقات های زیادی با افراد تحت پوشش طرف های اروپایی و دیپلمات های غربی داشته که برخی از آنان به طور قطع از افراد سرویس های امنیتی غرب بوده اند و با این حال موسویان به راحتی با آنها صحبت کرده است. بنا براین گزارش؛ از جمله اتهامات دیگر معاون آقای حسن روحانی این بوده که یک سری اسناد محرمانه در اختیار وی بوده که باید نها را تحویل مقامات مربوطه می داد ولی این کار را نکرده و آنها را تحویل نداده است. هم چنین باید گفت که طرف های مقابل مذاکرات هسته ای ایران و اروپا، در جریان مذاکرات هسته ای، اطلاعاتی داشته اند که در زمان های قبل از مذاکره با مراجعه به موسویان آنها را دریافت می کرده و از نقاط ضعفی که ایران داشته مطلع شده و مذاکره کننده ارشد هسته ای، این اطلاعات را به آنها منتقل می کرده است. مهمترین اتهام موسویان، درباره یک سری اسنادی بوده است که در اختیار انگلیسی ها قرار داده و در نهایت به دست سرویس امنیتی MI6 انگلیس افتاده بوده است . این اسناد در مورد پایگاه های نظامی امنیت  ایران در اروپا بوده که طی بخشنامه ای به آنان توصیه هایی شده بود که در زمان حمله احتمالی آمریکا به ایران چه اقدامات و تصمیم های باید اتخاذ کنند. این گزارش که سه نسخه بوده است؛ یکی در اختیار آقای حسن روحانی، دیگری در اختیار آقای علی یونسی و آخری هم در دست حسین موسویان بوده است. بعدها مشخص شد که نسخه ای که در دستان موسویان بوده در اختیار انگلیسی ها قرار گرفته است.


گفتنی است سایت "الف" چندی پیش از جلسه محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره پرونده حسین موسویان خبر داده بود. در اواخر این جلسه، یکی از نمایندگان عضو کمیسیون اصل 90، از محسنی اژه ای پرسید، وقتی وزارت اطلاعات از اقدامات آقای موسویان مطلع شد آیا مسوولین بالاتر وی در مجمع تشخیص مصلحت را از این موضوع با خبر ساخت؟ و اگر این اقدام انجام شده، عکس العمل مجمع چه بوده است؟ محسنی اژه ای در پاسخ گفت: وقتی اقدامات حسین موسویان برای ما محرز شد، موضوع را در جلسه ای با آقای روحانی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان گذاشتیم. لیکن بعد از این جلسه، انتقال اطلاعات از سوی آقای موسویان شدت بیشتری به خود گرفت که تعجب کارشناسان اطلاعاتی کشور را موجب شد و عکس العمل بعدی ما را موجب شد. وزیر اطلاعات در پاسخ به برخی اخبار مطرح شده مبنی بر اینکه موسویان بعد از آزادی با وثیقه در محل کارش ـ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ـ حضور می یابد، گفت: چندی است که وی در این مرکز حضور نمی یابد و به فعالیتهای جنبی در منزلش می پردازد. محسنی اژه ای در مورد میزان وثیقه آزادی موسویان نیز گفت: وثیقه 200 میلیون تومانی را قاضی پرونده مشخص کرده و اگر بنده هم در آن جایگاه قضاوت قرار داشتم همین میزان وثیقه را تعیین می کردم.


نظرات شما ()

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حجت قبول حاجی
شهید احمد
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
74563 :مجموع بازدیدها
7 :بازدید امروز
14 :بازدید دیروز
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
مهر 1386 - اللهم صل علی محمد و آل محمد
لوگوی خودم
مهر 1386 - اللهم صل علی محمد و آل محمد
جستجوی وبلاگ من
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لوگوی دوستان




فهرست موضوعی نوشته ها
عکس روز[16] . سیاست[11] . خبر[8] . اقتصاد[5] . جهان اسلام[5] . اسلام در ایران[4] . بین الملل[4] . فرهنگ[2] . دیپلماسی .
بایگانی نوشته ها
مهر 1386
اشتراک