سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردم دنیا همچون سوارانند که در خوابند و آنان را مى‏رانند . [نهج البلاغه]

کارشکنی آمریکا - اللهم صل علی محمد و آل محمد
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: محمد بهشتی جمعه 86 مرداد 5 ساعت 5:35 صبح

حسن روحانی در جمع خبرنگاران:

در پرونده هسته‌ای همیشه آمریکا کارشکنی کرده است

خبرگزاری فارس:نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت:همواره در پرونده هسته‌ای، آمریکا رودرروی ما بوده و کارشکنی کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن روحانی پنجشنبه در حاشیه کنگره سراسری دبیران تشکیلات حزب اعتدال و توسعه در خصوص اخباری مبنی بر امکان حضورش در انتخابات مجلس هشتم اظهار داشت:هنوز تصمیمی برای حضور در این انتخابات نگرفته‌ام، در آینده اگر نیازی در کشور احساس شد، وارد این عرصه می‌شوم.
وی هر گونه رایزنی گروه‌های اصلاح طلب برای نامزدی‌اش در انتخابات مجلس هشتم را شایعه دانست و افزود:با هیچ جناح و حزبی صحبت نکرده‌ام و صحبتی نیز با من نشده است.
این فعال سیاسی همچنین اخبار مربوط به تشکیل جبهه‌ اعتدال‌گرایان به رهبری خودش متشکل از نیروهای معتدل برای حضور در انتخابات مجلس هشتم را رد کرد و در عین حال گفت:از اینکه نیروهای معتدل در انتخابات حضور فعال داشته باشند استقبال می‌کنم اما قرار نیست من این نیروها را دور هم جمع کنم.
روحانی در خصوص بررسی صلاحیت نامزدها برای حضور در انتخابات از سوی شورای نگهبان،این شیوه را در همه کشورها معمول دانست و افزود: از دیدگاه من، در زمینه بررسی صلاحیت‌ها، در قانون مشکل داریم؛ تشخیص برخی مسایل از جمله سن و تحصیلات و سوابق در بررسی صلاحیت داوطلبان کاری آسان، اما مسایلی نظیر التزام عملی، تشخیصی دشوار است.
وی گفت:قانونگذار باید موارد ابهام در این زمینه را رفع کند تا شفافیت حاصل شده و کار شورای نگهبان راحت‌تر شود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، تحریم انتخابات را بی معنا و بی فایده خواند و تاکید کرد:گمان نمی‌کنم هیچ یک از گروه‌های سیاسی انتخابات را تحریم کنند چرا که انتخابات متعلق به همه است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان به شورای نگهبان پیشنهاد کرد،شورای نگهبان سران احزاب را دعوت کرده و شیوه کار و اقدامات خود را برای جناح ها و مردم توضیح دهد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص برخی برخوردها با مطبوعات و رسانه های متخلف،گفت:وقتی به انتخابات نزدیک می‌شویم باید اندکی با تسامح با مطبوعات رفتار کنیم؛البته این بدان معنا نیست که چشم به تخلفات ببندیم، اما برای اینکه فضای بهتری بر انتخابات حاکم شود بایستی این تسامح صورت گیرد تا انتخاباتی با نشاط داشته باشیم.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان هرگونه اظهارنظر درباره پرونده اتهامی حسین موسویان را به زمان بعد از اعلام نظر قوه قضاییه موکول کرد.
روحانی افزود:بر ادامه سکوت خود در این زمینه همچنان مصمم هستم.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در باره شخصیت موسویان بیان داشت: شخصیت آقای موسویان برای همه مشخص است ایشان مدتی معاون آقای جنتی بودند، مدتی با آیت‌الله یزدی کار می‌کردند مدتی با آقای هاشمی رفسنجانی بودند زمانی مدیر کل آمریکا و اروپای وزارت امور خارجه بودند و در یک دوره‌ای نیز سفیر ایران در آلمان بودند و مدتی نیز در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در دوره آقای خاتمی فعالیت می‌کردند.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی متذکر شد:پیشداوری‌ها بر مشکلات می‌افزاید،باید منتظر انجام بررسی‌های قوه قضائیه باشیم؛ من با مسائل حقوقی و امنیتی آشنا هستم اما معتقدم نباید بر قوه قضائیه پیشی گرفت و این قوه قطعا عادلانه رفتار خواهد کرد.
روحانی در ارزیابی خود از چگونگی برگزاری انتخابات مجلس هشتم از سوی مسئولان ذیربط،به استناد رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری بر جلوگیری از تخریب افراد،ابراز امیدواری کرد که فضای سالم بر انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی حاکم باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه، گفت‌وگوی سفرای ایران و آمریکا در باره عراق را در پرونده هسته‌ای ایران تاثیر گذار دانست.
وی در خصوص تاثیر این گفت وگوها برای کاستن از کارشکنی‌ها در برابر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران،بیان داشت: با توجه به اینکه همواره در پرونده اتمی، آمریکا رودرروی ما بوده است، البته پشت پرده صهیونیست‌ها نیز آنها را تشویق می‌کردند بنابراین تصمیم آمریکایی‌ها همواره تاثیرگذار بوده است.
وی، در خصوص مذاکرات اخیر آمریکا و ایران درباره مساله عراق و تاثیرگذاری آن در روند بررسی پرونده هسته‌ای ایران،گفت: به نظر می‌رسد اگر فضای بین این دو کشور تلطیف شود فضای هسته‌ای ما نیز تلطیف خواهد شد.
روحانی محور این مذاکرات را در خصوص مسایل امنیت عراق دانست و افزود:البته در گذشته نیز شبه مذاکراتی با حضور سازمان ملل در خصوص مساله عراق با آمریکایی‌ها داشته‌ایم و امروز سطح این مذاکرات بالاتر رفته است؛این مذاکرات برای امنیت عراق و حمایت از دولت مالکی انجام شده است و به نظر می‌رسد در مسیر مذاکرات، امنیت عراق و تقویت دولت عراق باید مد نظر قرار گیرد.
رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما قسم نخورده‌ایم تا قیامت با آمریکایی‌ها هیچ رابطه‌ای نداشته باشیم، همواره بر این مسئله تاکید داشتیم که اگر حسن نیت نشان دهند ما نیز حاضر به مذاکره خواهیم بود.
روحانی در ارزیابی از ارتقای سطح مذاکرات میان آمریکا و ایران گفت:اگر موفقیت‌هایی در مذاکرات به وجود آید سطح مذاکرات بالاتر می‌رود و اگر شاهد موفقیت نباشیم نیازی به این کار نیست چون ما به دنبال کارهای تشریفاتی نیستیم.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی درباره خلف وعده روسیه نسبت به اجرای تعهداتش در قبال نیروگاه اتمی بوشهر،تصریح کرد:روسیه ابتدا قرار بود در سال 2005 این نیروگاه را راه‌اندازی کند بعد از آن در دیداری که با آقای پوتین داشتم وی به من قول داد که این نیروگاه را تا سال 2006 تحویل دهد؛روس‌ها بعدها اعلام کردند که این کار را تا سال 2007انجام می‌دهند و اخیرا شنیده‌ایم که سال 2008 این کار را انجام می‌دهند.
به گفته روحانی،آنچه از سوی روس‌ها در باره نیروگاه اتمی بوشهر گفته می‌شود مشکلات فنی و مالی است اما به نظر می‌رسد مشکلات سیاسی بیشتر مطرح باشد.
وی روسیه را کشوری مهم در همسایگی ایران دانست که همکاری‌های مختلفی با ایران دارد و افزود:شاید اگر پرونده هسته‌ای ایران از آژانس بیرون نمی‌آمد آنها به عهد خود وفا می‌کردند اما امروز شرایط سیاسی کمی تفاوت کرده است.
روحانی گفت:با توجه به اختلاف روس‌ها با انگلیس و آمریکا، آنان باید بدانند که با ایران به عنوان یک کشور قوی و مقتدر در منطقه همکاری داشته باشند و امیدواریم در این مسئله تجدید نظر کنند و بیش از این درباره این نیروگاه تاخیر نکنند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که گفته می شود یک لابی در ایران مانع روابط روسیه و ایران فعالیت می‌کند، گفت:در این پرونده بعید می‌دانم چنین مسائله‌ای باشد؛ در نیروگاه بوشهر من شاهد بودم که همه مسئولان مربوطه در این خصوص کاملا فعال بودند و این مسئله وجود نداشته است.
روحانی،این مسئله را که تعلیق غنی‌سازی در دوره مسئولیتش با نظر شخصی و تیمی بوده، رد کرد و گفت: استراتژی مسایل هسته‌ای در اختیار یک تیم نیست و هم اکنون هم این گونه است، استراتژی در اختیار سران نظام است.
وی تاکید کرد:در آن دوره ما نیز هیچ اقدامی جز با موافقت کتبی انجام نداده‌ایم؛ عده‌ای با طرح این مسایل به دنبال اهداف دیگری هستند.
روحانی ادامه داد:در آن دوره در چند مسئله مهم هیچ گاه تعلیق را نپذیرفته‌ایم مثلا در بحث اراک و تکمیل کار اصفهان هیچ زمان کار متوقف نشد.


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حجت قبول حاجی
شهید احمد
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
74579 :مجموع بازدیدها
23 :بازدید امروز
14 :بازدید دیروز
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
کارشکنی آمریکا - اللهم صل علی محمد و آل محمد
لوگوی خودم
کارشکنی آمریکا - اللهم صل علی محمد و آل محمد
جستجوی وبلاگ من
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لوگوی دوستان




فهرست موضوعی نوشته ها
عکس روز[16] . سیاست[11] . خبر[8] . اقتصاد[5] . جهان اسلام[5] . اسلام در ایران[4] . بین الملل[4] . فرهنگ[2] . دیپلماسی .
بایگانی نوشته ها
مهر 1386
اشتراک